Snövit

Snövit är en c-ponny som växt någon centimeter över B-ponnygränsen. Hon är en kritvit skimmel som hoppar superbra! Jag köpte Snövit förra året i juni, så har alltså haft henne i snart ett år sen. För en tid sedan så bestämde jag mig för att sälja Snö då hon fortfarande var B-ponny och jag hade knappt något att ge henne, så jag sålde henne till en liten flicka. Hade kontakt med dem ett tag, sedan försvann dem totalt. När jag sedan åkte till stallet där jag visste att hon stod, så hade de glömt bort mig, och halvt försummat Snövit. Visst, flickan red, väldigt hårt, men de mockade knappt, hon fick inte särskilt mycket mat eller så. Jag tänker inte berätta mer detaljer. Men jag köpte tillbaka Snövit. Nu är hon i full tävlingskondition, och har en supergullig liten medryttare som heter Elina.

Här är en bild från igår när dem är på hoppträning, hindret ligger på mellan 1 m och 110, är ganska brett också :P Enstaka hinder har min lilla stjärna hoppat ca 130 cm, bana 110 cm. Hon är ej löshoppad så mycket och har därför bara löshoppat 115 cm. Hon har gått några dressyrklasser, 2 LC:2or & en LB:1a, men hon är mest av en hopphäst.

Träningstävling 100 cm med Elina nollade



Världens finaste ponny, vet tyvärr ingen stam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0